Rabu, 20 Jun 2007

jaring bekerja?

Salaam..
Semlm aku ke Mlm Gala DIVA. Tapi ini bukan ulasan/kritik filem DIVA. Ditelan mati emak, diluah mati bapak. Biarlah DIVA ke pawagam dahulu. Lantaklah apa yg bakal disuapkan kpd penonton. Mungkin lepas tu, baru aku akan tulis ulasan/kritik secara ikhlas!

networking amani & blogger2 unggul: joe, vern, juan

Yg aku nak cerita ialah psl networking!

Sebelum tayangan: Aku dtg bersama Isma Yusoof - pelakon watak Mac dlm Emil Emilda merangkap graphic designer utk poster Sumolah & drama2tv lain yg tgh meletops.. dan Amir Luqman - fashion designer yg bakal meletops [ker dah meletops?] yg aku kenalkan kpd Gayatri Su-Lin Pillai yg begitu berminat dgn rekaan Amir. Budiey pun ada gak join sekejap snap2 pics utk Sensasi Selebriti

Selepas tayangan: Ini yg best! Lepas keluar panggung [dgn muka blur] aku nampak Pak Hassan Abd Muthalib yg juga nampak aku! Kami senyum sesama sendiri 1001 makna! Dia ajak aku, Yasmin Ahmad & husband, Osman Ali & Sharifah Amani pergi minum kat kedai mamak berdekatan! Diaorg semua adalah networking lama yg sporting & best! Then, tak lama kemudian Amir Muhammad & Ho Yuhang & pon join sekali kat situ! Diorg nih networking baru aku! Oh ya! btw topik perbualan di kedai mamak itu kebykannya off-the-record! Ops!

Cerita kat atas bukan nak riak, tapi sbg panduan kpd sesiapa yg nak mulakan karier sbg penulis skrip atau apa2 lah yg melibatkan industri perfileman/tv >> sila ramah2kan mulut berkenalan & ringan2kan tangan bersalam di majlis2 spt ini. Networking! Networking! Networking!

4 ulasan:

DBI berkata...

salam pakcik...comellah pakcik masa kat jgn tido lagi ari tu.... hehehehe...

kat memana pun penting networking ni...mana lah tahu...kalau ada aper2 boleh gak mintak tolong..lagi lah bagus kalau jaring tu jadi kabel besar...broadband sgt... :->

fadz berkata...

ohh, patutlah aku tak boleh masuk industri ni..now i know why...

fadz berkata...

dah tgk gezet pun aku dah tau filem ni crap... tu yg aku malas nak pegi ari tu..maap ye..

ajami berkata...

doc - salah org kot?.. btw kt kg i sker menjala anak ikan!

fadz - kau masuk industri kilang mana tuh?

fadz - yap! crap mcm getah skrap!