Jumaat, 6 Julai 2007

terowong!

Salaam..

Terowong SMART ini pjgnya 3km.. masa perjlnan melaluinya lebih kurang 5 minit.. tolnya RM2.. tetapi pertama kali saya merentasinya seorg diri dlm gambar di atas, saya 'ketakutan' rupa2nya saya fobia juga dlm ruang kecil panjang yg terbenam di dlm bumi!.. itu imaginasi saya!.. filem Daylight juga menggerunkan saya!.. agaknya itu naluri semulajadi manusia bila berdepan dgn situasi yg baru.. dunia yg asing!.. bisa jadi keliru dan hilang arah-punca.. saya hampir 'menangis' dlm hati..
Kali kedua saya melaluinya dgn anak saya, Aliff (5).. dia tidak takut tetapi gembira kerana adanya saya.. juga sifat azali manusia bila bersama dgn seseorg sbg teman dan penjaga, Aliff tidak takut malah suka hati mengambil gambar di atas.. saya juga tidak fobia lagi.. kerana saya sudah tahu panjang & durasi terowong ini.. saya juga pasti di hujung sana akan ada cahaya.. mesti ada ruang lebar.. perjalanan sempit itu hanya sementara..

..dan sebentar tadi saya benar2 'menangis' bila terowong lain yg saya sangkakan tanpa sinar langsung di penamatnya.. saya juga jangkakan tiada habis jalannya.. ternampak kembali bercahaya terang-benderang di hujung sana yg semakin hampir.. bertambah dekat!.. akan tiba jua akhirnya!.. Al-hamdulillah :-)

p/s: ikutlah resmi padi, makin tunduk makin berisi.. jangan ikut resmi lalang atau dedalu yer! btw.. lebih dulu makan garam tak semestinya lebih pandai membuat ikan masin! takut nanti terkena tulah & terjilat ludah sendiri.. [yg nih takder Bhgn. 1 2 3 bla bla bla yer..]

p/s/s: klik sini >> cerita bangsawan yg menarik hati!.. mmm, perlu diterjemahkah satu2 ker?.. ops!

17 ulasan:

MeMoRy LyNn berkata...

pakcik.. mendalam nye cite 'terowong'ni.... huh... hopefully ada sinar di hujung jalan... bukan sinaran palsu... tapi sinar harapan...


huh... poyonye ayat ku... hehehe larik lintang pukang!!! ahaks!

p/s: kim salam kat makcik ek...

kiera55 berkata...

penuh makna.....
mendoakan agar sinar "sang suria" sentiasa menerangi seluruh perjalanan....amin

deidaa berkata...

Uih... ingt kan nak cite psl terowong casablanca.. cite psl terowong smart rupa2nya.. ekekek!

Pakcik.. saye dah tukar alamat bloggie.. huhu!

eyLa berkata...

dlm maksudnya....hehehhe.

Niway... all the best!!!

wawa berkata...

fenin jap... hukhuk

Tanpa Nama berkata...

terowong owh terowong!!!!!!!!!!

di penghujung terowong mcm2 leh blaku,tpulang kpd yg menyusuri terowong tu sndiri....think wise b4 making any decision,jgn cpt melatah k !!!hastiness will lead to nowhere...

santubung berkata...

aku juga menangis sebak pakcik.... setelah semlm suntuk bersms. berYM. beremel. berPM. dgn teman yg memahami. di dalam & di luar negeri. tiba2 mataku terpaku pada YM. kabar jauh dr bumi mesia membawa setitis sinar harapan. wpun cuma setitis.... kuharapkan berpanjangan... lalu tepat kul 2.00 pagi aku tertido dlm seribu kesedihan & harapan menggunung.

moga harapan kita semua bukan angan dlm sedar

Tanpa Nama berkata...

jgn ikut sgt yg ckp mkn garam dulu, hypertension beb!!!!
yg dh wat haji pon x leh dipercayai sgt.hj kn ada mabrur n mardudnyer...
ada org tanya aku nape x pakai kopiah blk dr wat hj,aku diam2 aje,xde maknanyer...

Juan Danza berkata...

nampak cahaya, ingatkan dah keluar dari terowong...
rupanya tertipu dengan sinaran bintang yang bertaburan di angkasa raya...
lantas,
terbang nun jauh tak turun jejak ke bumi...
namun tanpa sedari, masih lagi berada dalam terowong tak berpenghujung...
lantas terdetik,
biarku jatuh ketika tapak mencengkam bumi,
daripada jatuh dari angkasa raya...
aduh, sakitnya lebih terasa...

ajami berkata...

all.. dia dah hampir di hujung!.. dia akan keluar dr gelap! :-)

juan.. don wori!.. dia akan selamat mendarat ke bumi!

zafi berkata...

wahhhhhh puitis nyer bro..
nak balik nak masuk terowong jugaklah.. :P

cik-fatin berkata...

semoga cahaya akan bersinar kembali...

santubung berkata...

hopefully...... takut nak bayangkan. takut dlm kegelapan terowong selama2nya

Mr. Manager berkata...

Sorry to scare you guys, but I have one word that still needs to be resolved: Peddler.

ajami berkata...

vern..

the ball is in ur court now!.. regardless if the 'ball picker' is behind the net.. kau smash ajer!..

aku?.. tukang buat air jer.. duk tepi diam2 tengok..

p/s: the other team player dah 'kalah mati' masa 1st round..

nana berkata...

how to smack that peddler down???

if only i have power to do that..i'll do it myself..sigh..

Mr. Manager berkata...

The peddler is one problem that will not go away. The only person who can remove that problem is the young fisherman himself. Will he?

"tukang buat air jer.. duk tepi diam2 tengok.."

Macam statement aku pernah dengar..."aku tak masuk campur, aku tukang racun je."

Rasanya zirafah suka makan ikan bilis pedas tak?

Pecut!!!