Khamis, 18 Oktober 2007

seribu tahun - imran vs. aliff

Salaam..
tadi saya merayau kat youtube dan terjumpa 2 versi 'live' lagu yg menjadi ost 'kerana cintaku saerah' yg tgh mletops di tv3.. ini ujikaji saya sendiri [tanpa sebarang prejudis ok!].. kamu bandingkan kedua-dua versi 'live' berikut dpd penyanyi asalnya Imran Ajmain & penyanyi Aliff Aziz (juara Anugerah 2007).. siapa yg lagi sedaps?

IMRAN AJMAIN: www.imranajmain.com


ALIFF AZIZ: www.aliff-aziz.com


Seribu Tahun

Relaku menunggumu seribu tahun lama lagi
Tapi benarkah hidup aku akan selama ini
Biar berputar utara selatan ku tak putus harapan
Sedia setia...

Relaku mengejarmu seribu batu jauh lagi
Tapi benarkah kaki ku kan tahan sepanjang jalan ini
Biar membisu burung bersiulan terlelah gelombang lautan
Ku masih setia...

Adakah engkau yakin… ini cinta
Adakah engkau pasti… ini untuk selama-lamanya

Relaku menunggumu seribu tahun lama lagi
Tapi benarkah hidup aku kan selama ini… yeah…
Biar berputar utara selatan ku tak putus harapan
Sedia setia...

Jangan putus harapan… sedia setia...

4 ulasan:

silverose berkata...

Pakcik, hari tu saya dah upload utube ni kat kebawal laa...heee..i memang suka aliffnye version...he got potential..nasib baik dia menang.

MakAndak berkata...

saya pernah menonton persembahan yang lebih baik dari ini dan lebih dekat dengan recorded version. saya tetap suka cara imran menyampaikan lagu walaupun falsettonya memang sengau bila menyanyi "live".

anyway, album aliff sudah dipasarkan dan dengar2, ia akan juga diedarkan di malaysia. nantikanlah ya. rata2 lagu2nya semua sedap2!!

Zul berkata...

Album Aliff akan dipasarkan di malaysia pada bulan disember ini. Jadi harap bersabarlah ya. Dan jangan lupa beli yang original.

Tanpa Nama berkata...

ala bestnye lagu ni...dua dua pun best...but suara imran lebih sesuai...