Salaam..

Malam tadi, saya menghadiri majlis hari raya Anuar Zain bersama peminatnya di Hotel Parkroyal, KL. Banyak sungguh yg saya ketahui dari Anuar sendiri dan pihak pengurusannya; Rohila, Faizah & Kiera. Paling mengujakan semua peminat Anuar ialah penjualan album ini sudah melebihi 20,600 unit dlm masa 2 bulan shj! Siapa kata orang Malaysia tidak membeli? tidak menyokong? tidak meminati? artis2 tempatan? Kenapa album ini mampu selaku itu walaupun dlm kemelut kononnya industri muzik negara seberang menguasai pasaran dan media elektronik di sini? Ada juga yg menyalahkan gejala cetak rompak yg semakin berleluasa terutamanya mp3 haram di internet. Pd pendpt saya, fakta penjualan album ini membuktikan bahawa peminat seni suara tanahair sudah pandai, mahir, arif dan rasional utk membeli sesuatu produk yg memang berkualiti tinggi regardless apa yg lainnya cemuh atau perlekehkan!

Apa kata kamu?

Sebelum ini saya prejudis! Dengan HANYA mendengar beberapa kali sejurus membeli album ANUAR ZAIN, saya membuat ulasan berdasarkan pendengaran seorg pembeli album yg amatur. Bolehkah ulasan itu ditarik balik? Bagi saya what is past is past. Saya silap dan saya minta maaf secara terbuka di sini kpd Anuar Zain kerana ulasan itu. Dan saya mesti berterima kasih kpd Vernon kerana membuka mata & mengorek telinga saya utk memahami apakah 'live strings'?

Ini ialah ulasan re-edit saya tanpa menganalisa satu-satu lagu kerana kesemuanya ialah sebuah pakej yg memang bagus. Adakah saya seperti lalang? Tidak! Sejujurnya ulasan kali ini setelah lebih 2 bulan saya mengulang dengar dan mengembarai alunan suara lunak Anuar dalam sulaman muzik langsung 'live strings' yg dimaksudkan oleh Vernon. Dan kini saya akui bahawa album ANUAR ZAIN memang sebuah album yg sgt berkualiti tinggi dari segi susunan dan adunan muziknya serta kemerduan suara Anuar yg tiada tolok bandingnya. Saya ikhlas untuk mengatakannya kerana kali ini saya tidak prejudis! Saya berkongsi pendapat dgn Rohila iaitu magik album 'live strings' ini ialah PENDENGAR AKAN MENGUBAH KESUKAAN DARI SATU LAGU KE SATU LAGU YG LAIN MERENTASI MASA. Maksud saya, album ini bukan mempertaruhkan 1 hits wonder! Setiap lagunya ada keistimewaan tersendiri dan akan disukai mengikut giliran. Percaya atau tidak? Kamu beli dan dengar sendiri!

Oh ya! Rohila ada beritahu saya bahawa semenjak album ini meletop-letop di pasaran [tanpa sebarang promosi besar2an atau videoclip Lelaki Ini] sudah ramai pihak yg menghampirinya utk bertanya di mana komposer2 negara seberang yg bagus? studio rakaman 'live strings' mana yg terbaik?.. Wahhh! tiba2 'live strings' is the new trend in town!!!.. huhu!

p/s:
1. Faizah tidak mahu bergambar utk blog coz malu & low profile!
2. to Kiera: jgn lupa! semuanya 'off the record' okeh!
3. to Belle & team AZ fanclub: tahniah! korang best gilerrr!
anuar zain & seorg blogger yg byk tanya!
anuar zain sedang pose maut!
anuar zain sedang berucap
anuar zain sedang mensain-sain
kiera yg chomel! [chomel ker?]
rohila: u bleh tak touch-up muka I ala2 JLo?


geng2 meja no 15
..pose versi lain!
belle & tulang belakang AZ fanclub
..lagi tulang2 AZ fanclub yg lain!

*gelagat peminat2 Anuar Zain!

'teman terulung' [live]

'hanya milikmu' [live]