Selasa, 13 November 2007

zainal alam kadir & al@morphosis

Q&A with Alam

Aku Tetap Milikmu - AlamBand & Friends

Salaam..

Zainal Alam Kadir?.. Sejujurnya sebelum beliau berlakon dlm siritv Astana Idaman dan mengacarakan Wayang Kita, saya tidak berapa cam wajahnya. Setahu saya beliau merupakan bekas seorang entertainment journalist serta editor di NST dan The Malay Mail (1990-2006). Bahkan klubbkidd sendiri mengakui bahawa beliau ialah 'mentor'nya! Namun selepas kedua-dua rancangan tv itu semakin popular di Astro Ria, wajahnya semakin mudah saya ingati. Sekiranya anda rajin meng-google 'Zainal Alam Kadir' anda pasti terjumpa artikel ini utk mengenali asal-usul keturunan beliau. Rupa-rupanya beliau juga gemar menyanyi sehingga siritv Astana Idaman menjadikan single nyanyiannya bertajuk Bukan Itu Bukan Ini sbg OST [youtube]. Majalah KLIATimes juga tidak ketinggalan meletakkan beliau dlm artikel. Terkini, Alam merupakan pengacara Sinema Kirana [Astro Kirana - ch 122] dan beliau juga baru memegang tampuk jawatan Ketua Penyelidik Kreatif di Astro Productions Sdn. Bhd. Jadi, apabila bersua-muka sendiri dgn beliau, saya sgt teruja utk mengenali lebih dekat siapakah Zainal Alam Kadir? Ternyata beliau seorg personaliti yg begitu ramah dan mudah diajak berbual serta kelakar giler! Maklumlah bekas wartawan, semestinyalah becok dan petah bila bersembang :-)

bergambar sambil promosi t-shirt memasing!

pose baju raya alam! [sebelum fesyen ini diremix]

pose baju raya alam versi remix!

http://www.alamorphosis.com/


Di bidang perniagaan pula, Zainal Alam Kadir telah membuktikan bahawa pepatah 'usaha tangga kejayaan' yang kedengaran klise bagi sesetengah orang tetapi ialah pepatah yang sesuai untuk saya gambarkan kegigihan anak muda ini. Kini, setelah hampir setahun Alamorphosis Sdn. Bhd. syarikat yang ditubuhkan bersama 4 orang sahabatnya mula membuahkan hasil. Sabtu lalu, telah dilangsungkan sambutan hari raya santai bersama artis naungannya serta peminat di Ampang Superbowl, Berjaya Times Square sambil bertanding skil bowling masing-masing. Di majlis itu juga, artis sulung Alamorphosis iaitu AlamBand telah melancarkan album terbaru mereka berjudul Tetap Milikmu dalam majlis serba sederhana tetapi meriah. Tahniah Alam!

Sila klik thread gossips @ CARI.COM utk gambar2 besar!

artis2 yg sudi datang!

aksi2 hebat! [gambar bawah sekali/kanan - seorg bowler yg berjaya 'strike' 3 kali berturut-turut!.. huhu!]

pose2 pemenang sambil tersenyum bangga!

team SHAWALFC & AGOGO sebelum membowling!

pose ke-2 [aku pun kdg2 pelik kenapa MESTI ada 2nd pose?]

en.ruslan & pn.aishah [parent shawal - atas/kiri] & team AGOGO tompang bergambar dgn SHAWALFC - JUARA! [kunun2 juara gak! ihiks!]

2 org ahli AJAMIFC sedang menilik bola bowling?

ajieb - editor http://www.murai.com.my/ sedang bekerja!

ajami [to badrul]: pst! pst! sori erk!.. aku baru beli cd diddy hari nih!.. kasi aku dengar seminggu, then aku review :-)

3 ulasan:

cHeeKy WiFe berkata...

alam ni my super duper senior at school

-shashot-

badrul berkata...

thanks ajami... will pass you the signed copy soon! ;-)

ajami berkata...

Alam, if u read this posting, HAPPY BELATED BIRTHDAY dear :-)

bad, TQ my fren

shashot, baper byk nick kau erk?