Ahad, 5 Oktober 2008

sayembara zombie di kala malam bulan mengambang dan mamat khalid

*balasan posting ini >> sayembara intelek dan ajami



first time kutegurnya, di tayangan perdana ZKP
(sebenarnya lebih kepada menguji sejauh mana beraninya aku untuk menyampuk dia)

breaking the fourth wall? "Saya sempat bertanya secara peribadi kpd Mamat Khalid sebelum balik "ada berapa babak itu di dlm skrip asal ZKP?".. Beliau jawab "Sebenarnya ada 3.. tapi hanya digunakan 2.." Saya celah & sampuk "..coz 1 mcm tak cukup & akan menimbulkan kejanggalan.. 3 redundant terlebih-lebih over.. but 2 is just enough!.. sepasang katanyaaa kan?".. Beliau angguk. [Ya! Saya memang suka menyampuk cakap org! Over excited kot? Hahaha!]

..selepas itu,
lelaki berusia hampir separuh abad itu adalah sahabatku, juga seorang brader
dia akan selalu bercerita (dengan lawak double meaning-nya) setiap kali jumpa
..aku masih ingat, saat mataku berkaca sewaktu dia kelalut di kaca tv
hanya tangan mengepak-ngepak.. gembira teramat agaknya?
dia akhirnya dapat! kala malam bulan mengambang dia menjadi zombie!
..lu caya gua, gua caya lu bro!



2 ulasan:

vovin berkata...

Bro, mana short movie kau? Kata nak hantar

Ajami Hashim berkata...

gua baru nak beli dvd kosong! larriikkk!