Jumaat, 17 April 2009

Retrospektif: TIADA ESOK BAGIMU (1979)


Sinopsis
Filem ini mendedahkan kelemahan-kelemahan yang terdapat di dalam masyarakat atasan yang terdiri daripada Yang Berhormat, peguam dan arkitek muda. Masing-masing mempunyai citarasa dan nafsu yang berlainan. Sebagai orang berpengaruh, Yang Berhormat menggunakan kedudukannya bagi menodai gadis yang lemah. Manakala peguam muda pula mempersoalkan nama baik dan taraf setelah ditunangkan dengan gadis yang ternoda. Arkitek muda tersebut mengabaikan unsur seni Melayu. Filem ini juga membentangkan persoalan kasih sayang di dalam sesebuah keluarga. ref: sinemamalaysia

Filem inilah yang menjulang lagu Gelombang nyanyian Salamiah Hassan!

Ulasan:
~ saat omar

3 ulasan:

saat omar berkata...

one of favourite local melodrama ever....Noor Kumalasari rocks!! Sudah pasti aku akan duduk dihadapan tv pada masa ini...dan sediakan tisu hehe

Ajami Hashim berkata...

incik saat, ada adegan rogol kan bro? ahahaha!

Mensh berkata...

Kena potong kan adegan rogol tu? Tetiba je Kak Noor dah pakai tuala….. hehhehhe. Masa yang Yusof Haslan bagi hadiah coli tu pun kena potong aku rasa. Yang bergomol dalam hujan berangin tu tak potong pulak. Memang best filem ni walaupun skrip skima