Sabtu, 30 Mei 2009

Anak Wayang @ Kecuali Cintamu

*sila baca kat sini >> murai.com.my dan budiey.com

kredit gambar: Chee Yeong

saluran: astro prima (105)
waktu: isnin-jumaat 8.30 mlm

sinopsis:
Ruby Sujak (Haleeda) telah berkahwin dengan Effendi (Aman Shah), seorang ahli perniagaan yang berjaya. Perkahwinan yang semakin hambar membuatkan Ruby memberi sepenuh perhatian kepada syarikat penerbitan ANEKA NOVA-nya. Tanpa pengetahuan Ruby, Vivian Phang (Janet) yang berpura-pura menjadi kawan baiknya menjalinkan hubungan sulit dengan Effendi. Vivian bercita-cita untuk merampas Effendi dari Ruby.

Ruby dan Effendi mempunyai dua orang anak, Jaslina (Siti Saleha) dan Badrul (Zain). Masa tidak dapat mengubah cinta sebenar Ruby dengan Alias Baharuddin (Mustapha). Walaupun saling mencintai, Ruby telah memutuskan hubungan dengan Alias untuk berkahwin dengan Effendi yang merupakan seorang lelaki berada.

Alias sedar yang kemiskinannya mengakibatkan Ruby meninggalkannya. Walaupun begitu, cintanya pada Ruby tetap utuh hingga ke hari ini. Rahsia yang disimpan Ruby ialah, bapa sebenar Badrul ialah Alias.

Zalikha Ali (Nanu) telah berkahwin dengan cinta sejatinya, Alias Baharuddin. Walaupun Alias datang dari keluarga yang tidak berada, Zalikha telah jatuh cinta dengan kejujuran serta kebaikan Alias yang bekerja dengan bapanya. Namun dengan kebijasanaan Alias, dia telah berjaya membina empayar GATRA, milik keluarga Zalikha. Alias kini dikenali sebagai Kamarul (Mustapha), seorang pemilik syarikat penerbitan yang terkenal.

Zalikha dan Kamarul mempunyai dua orang anak bernama Zack (Ashraf) dan Suria (Sabrina). Setelah lama berkahwin, perkahwinan mereka semakin hambar. Pada waktu yang sama, Zalikha telah mengambil Badrul bekerja di GATRA MODA sebagai jurugambar. Mereka mula rapat dan ini membuatkan Badrul bertambah sukar untuk menyorok identiti sebenarnya sebagai anak Ruby.

Azran (Riz Ainuddin) pula ialah seorang mekanik yang bekerja untuk kedua-dua keluarga Ruby dan Zalikha. Dia mula mengenali Jaslina dan Suria. Walaupun Jaslina sombong, Azran mula jatuh cinta padanya. Suria pula menaruh hati pada Azran. Jaslina mengulangi kesilapan ibunya Ruby dengan menolak cinta Azran kerana kedudukan Azran. Suria pula mengikut jejak langkah Zalikha dengan memberi cintanya pada Azran walaupun mereka dari status yang berbeza.

pautan:
istandintime.blogspot.com
murai.com.my
budiey.com
mStarOnline

Kosmo!
BintangPopular

nota Ajami Hashim:
Kecuali Cintamu ialah siri tv 50 episod yang akan menjadi medan perebutan 25 orang peserta Anak Wayang untuk 5 buah watak iaitu jururawat, mekanik, pengelola majlis, gangster dan setiausaha (pehhh! watak-watak yang sangat 'mencabar' nampaknya! lalala..) yang akan mengisi perwatakan dalam naratif drama bersiri ini. Sebenarnya saya masih mencerap dan mencerna format rancangan tv realiti terbaru di astro ria dan prima itu!.. ahahaha!

ANAK WAYANG

astro prima (105)
Kecuali Cintamu (Isn-Jum, 9:00 mlm)

astro ria (104)
Sesi Anak Wayang (Isn-Rab, 10:00 mlm)
Pentas Anak Wayang (Jum, 10:00 mlm)




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro...Sesi Anak Wayang cuma pada hari Isnin-Rabu 9:30 malam - 10:00 malam.

Ajami Hashim berkata...

Tanpa Nama ~ tQ... dah betulkan ;-)

zafi berkata...

adehhhh
best ke bro?

Ajami Hashim berkata...

A. JURURAWAT
1. Nur Dayana Kamsun Baharin (DAYANA) - Kuala Lumpur, 18 tahun - Pelajar
2. Norria 'Adelina Abdullah (DELINA) - Kedah, 22 tahun - Pegawai Khidmat Pelanggan
3. Nor Shafiza Iskandar Azizan (FEEYA) - Johor, 20 tahun - Pelajar
4. Juwieta Haniem Rahmat (JUWITA) - Pulau Pinang, 23 tahun - Pelajar
5. Widya Irani Mohd Nasir (WIDYA) - Pahang, 26 tahun - Pekerja Restoran

saksikan calon2 watak JURURAWAT @ SESI ANAK WAYANG @ ASTRO RIA Isn-Rab (1-3 Jun) 9.30mlm.. penyingkiran 3 org pd Jum/5 Jun.. hanya 2 org yg akan di-awundi utk jadi juara mingguan (JURURAWAT).. sapa yg menang itu? kena tgk drama KECUALI CINTAMU @ ASTRO PRIMA Isn-Jum (8-12 Jun) 8.30mlm.. reti??? ahahaha!

*zafi ~ tatauuu! kena tengok & nilai sundrilahhh! :-)

Tanpa Nama berkata...

cik ajami..filem jepun departure tu memang best...saya dh tgk kt youtube...filem ni akan ditayangkan kt m'sia ke?...
mungkin lepas ni kt m'sia pun ada kisah org mandi mayat selepas tgk filem ni....
filem ni mcm dokumentari jgk,tapi dia buat filem....

sorry lari dari tajuk anak wayang...hehehe
-paranoid park-

boboiz berkata...

mampukah anak wayang berada setandingn ngan AF?

Ajami Hashim berkata...

paranoid park ~ kannnn! best giler layan citer tu! mula tyg @ gsc mid valley 18 jun!

boboiz ~ tu mcm bandingkan durian vs strawberi bro! ahahaha!

taiko berkata...

Nak kena tgk ni..