foto2 di atas: ehsan TUSB dari filem Anak Halal

Salaam..
Semlm pertama kali pertama saya tidak berbuka puasa dgn isteri tapi bersama dinasti Astro Shaw! [sila rujuk blog mrmanager or klubbkidd] Tiada gambar2 'enjin atau jentera' dari filem2 syarikat itu yg sempat saya snap kerana sejak akhir2 ini saya malas pula utk berkongsi sebarang gambar di majlis yg saya hadiri. Pengalaman berjumpa siapa org2 di sana biarlah tinggal dalam kenangan shj. Tetapi.. dlm ramai2 anak kelahiran Tayangan Unggul, saya paling gemar bersembang dgn Bront Palarae! [bro! gua sepatutnya tangkap gambar bersama lu! huhu!] Kenapa Bront yg saya blog-kan? Kerana dialah salah seorg 'character actor' yg menegur saya di majlis pelancaran filem Cinta Pertama dlm bulan Mei yg lalu dan memberitahu bahawa dia 'membaca' blog bicaraskrip! huhu!.. Ok! Apa yg menariknya borak2 dgn dia mlm tadi? Pasal SCREENPLAY!.. Kami bertukar-tukar pitch skrip filem masing2, cuma saya punya mungkin sekadar suka2 tapi saya pasti skrip dia akan jadi kenyataan. Bila balik ke rumah, saya google namanya di internet dan inilah yg dpt saya korek: [bro! gua mintak izin letak kat sini ok!]

SCHOLARSHIP:-
1)Won a scholarship by Malaysian Film Development Corporation/FINAS(2000-2003) to Malaysian Film Academy
2)Received a Scholarship from Italy Embassy in Malaysia for a short course in Italian Language and Culture (October-December 2005)
SHORT FILM(s):-
1)Reinventing Vincent (Beta, 2000)
2)Cut, I Want To Be a Man (16mm, 2002)
3)Bad Habits(16mm, 2003)
4)Org X Org (Dv, 2004)
FESTIVAL(s):-
1)Winner of Kodak Filmschool Competition 2003 (Malaysia)
:Cut, I Want To Be a Man (2002)
2)Official Screening at the Penang Arts Festival 2004
: Chulia Street
3)10th Malaysian Video Awards 2005
:Chulia Street
TELEVISION:-
1)Chulia Street (2003, Ten On Ten Pictures for NTV7)
2)Beat Tv (2003-2004, 54 Episodes for Astro Ria Channel/Astro Tv)
ACTING (TELEVISION):-
1)Cinta Tsunami(2005, Dir.by Ogy Ahmad Daud for TV3)
2)Garisan Takdir(2005, Dir.by Jamal Ahmad for Suria Tv Singapore)
ACTING (FILM):-
1)Man Laksa(2004, Dir.by Mamat Khalid for Tayangan Unggul)
2)Castello(2004, Dir.by Bade Hj.Azmi for Suhan Movies)
3)Bilut(2005, Dir.by Bade Hj.Azmi for Waja Sinar)
4)Tipah Tertipu(2005, Dir.by Ahmad Idham for Metrowealth Movies)
NOTA: data ini berdasarkan info lama yg agak ketinggalan.. saya akan update lagi di masa akan dtg.
p/s: saya dah tahu 'nama sebenar' Bront ;-).. dan TQ to engkuirish & TUSB coz jemput saya yer!